06-10199031    nienke@nienkekok.nl

Arbeidsmarktcommunicatie

Het werven van nieuwe medewerkers is meer dan een vacaturetekst schrijven en verspreiden via social media. Helemaal in de huidige tijd waarin er een enorm te kort is op de arbeidsmarkt.

Arbeidsmarktcommunicatie, ofwel employer branding, richt zich op het verkopen van je bedrijf als werkgever. Het doel is om nieuw (potentieel) talent aan te trekken en huidige werknemers te behouden. Het kennen van de doelgroep en weten wat men beweegt is daarbij essentieel. Ik help je graag met het maken van een strategie om de identiteit, cultuur en sfeer van jouw bedrijf als werkgever neer te zetten.

Een concreet voorbeeld hiervan kan zijn een werken-bij pagina of een volledige werken-bij website. Lees hier de succesvolle casus ‘arbeidsmarktcommunicatie bij Wassink Installatie’.

Noodzaak van arbeidsmarktcommunicatie

  • De huidige arbeidsmarkt is krap
  • De ‘jeugd van tegenwoordig’ werkt niet meer 40 jaar voor één bedrijf
  • ‘Ouderwets’ een brief met CV schrijven is niet meer van deze tijd. Snel, laagdrempelig en online contact is wat de nieuwe generatie bindt
  • Aantrekkelijk werkgeverschap: zorg dat je werknemers aan je bindt, voor continuïteit én voor imago

Doel arbeidsmarktcommunicatie

  • Méér kandidaten op vacatures
  • Kwalitatief betere kandidaten, die bij jouw bedrijf passen
  • Sneller vacatures invullen
  • Positief werkgeversmerk
  • Kostenbesparing op recruitmentbureaus

Benieuwd naar mijn werkwijze en of arbeidsmarktcommunicatie iets voor jullie bedrijf is? Bel me gerust voor een vrijblijvende kennismaking!